سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بیقرار عدالت
یکشنبه 90 شهریور 13 :: 1:5 عصر ::  نویسنده : روح الله عباسپور

رضا شاه

دیروز توی یکی از این شبکه‌های ماهواره ای یه برنامه‌ای نشون می‌داد که یه گروه بیکار طرفدار پادشاهی جمع شده بودند و یه آدم کچل موفرفری عصبانی براشون سخنرانی می‌کرد. برای ما که توی ایران زندگی می کنیم و هرشب 20:30 رو می‌بینیم و بعد یا قبلش برنامه دکتر معتضد رو دنبال می کنیم خیلی جالب بود که یه مشت کت و شلوار پوش کروات زده چطور تاریخ این مملکت رو هرطور که می خوان و به نفعشونه تفسیر و تحلیل می کنن. چون متن صحبت‌های این طرفدار پادشاهی رو ننوشتم صحبتاشو تیتروار می‌نویسم؛

1- شهید شیخ فضل‌الله نوری فردی منفور و حقه باز بود. (استغفرالله)
2- اشتباه نهضت ملی این بود که دنبال امام راه افتاد و پذیرفت که شیخ فضل الله نوری مشروطه خواه واقعی بوده در حالی که مشروطه را شیخ نابود کرد. (البته این فرد نگفت چرا شیخ با مشزوطه ای داشت تبدیل به استبداد مضاعف می شد مخالفت کرد)
3- رضا شاه فردی دلسوز، مدیر و مدبر بود و از دخالت بیگانگان در امور کشور به شدت نگران بود. (البته ایشون نگفت رضا خان خودش با دخالت انگلیس و آمریکا و با کودتا حکومت رو به دست گرفت والبته نگفت که فرق دلسوزی با جنایت، تدبیر با دیکتاتوری و مدیریت با حکمرانی با زور اسلحه چیه.)
4- قاجار انسان‌های بی لیاقت و بی کفایتی بودند که طی دو قرارداد ننگین بخش‌هایی از کشور را از دست دادند و بسیاری از منابع ملی را به عنوان امتیاز واگذار کردند. (باز جای شکرش باقیه که از قاجار دفاع نکرد)
نکته جالبی که در صحبت‌های این فرد عصبانی نمود داشت این که فقط پادشاهی پهلوی رو قبول داشت و پهلوی‌ها رو مبرا از هر گونه عیب و خطایی می‌دونست البته فکر کنم ایشون کتاب خاطرات مستر همفر رو نخونده و از کاپیتولاسیون و قراردادهای اینجوری هم اصلا خبر نداره.
جالب این که این طرفدار پادشاهی چنان از رضا شاه با آب و تاب صحبت و تعریف و تمجید می‌کرد که گویا رضا شاه نماد مردمسالاری در دویست سال گذشته این کشور است. کسی که به قانون هیچ وقعی نمی‌نهاد و دیکتاتوری‌اش زبانزد عام و خاص است تا جایی که از او به استبداد کبیر یاد می کنند چه شده که حالا پاک و منزه شده؟
با خودم گفتم اگر امروز ما ننویسیم که کروبی و موسوی دیکتاتور صفت پس از انتخابات چه کردند، چگونه قانون را زیر پا گذاشتند، جوانان را به کشتن دادند، امنیت را از بین بردند و با آمریکا و اسراییل برای کسب 4 سال قدرت چطور هم‌پیاله شدند فرداهای نه چندان دور از این دو قانون‌گریز خائن وطن فروش به عنوان نماد مردمسالاری و قهرمان ملی یاد خواهد شد. / پایان

 




موضوع مطلب : موسوی, کروبی, رضاشاه, مردمسالاری, مشروطه, نهضت ملی

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 37
  • کل بازدیدها: 83602